|
|
|
A tagi beazonosítás...
A beazonosítás hiánya miatt a Honvéd Közszolgálati Nyugdíjpénztár egyetlen tagjának számláját sem zárolta
Az elmúlt napokban a sajtó ismét sokat foglalkozott az ügyfél-átvilágítás kérdésével, ismét pontatlanul vagy hiányosan fogalmaztak, sajnos egy gazdasági szaklap is megalapozatlan információkat közölt: "közel egymillió egészségpénztári vagy nyugdíjpénztári tag számláját zárolták január 1-jétől, mert az ügyfelek nem azonosították magukat személyesen". A Honvéd Nyugdíjpénztár egyetlen tagjának a számláját sem zárolta.A Honvéd Közszolgálati Nyugdíjpénztár tagjainak többsége a jogszabályi előírások szerint beazonosította magát a 2014 év végi határidőig. Akik ezt nem tették, azok számára sem tartalmaz a vonatkozó jogszabály jogvesztő határidőt. Ez azt jelenti, hogy szolgáltatás igénylése esetén (pl. tagi kölcsön, hozamkifizetés, nyugdíjszolgáltatás vagy teljes egyösszegű kifizetés) a Pénztár ellenőrzi, hogy megtörtént-e a pénztártag ügyfél-átvilágítása. Amennyiben ez nem történt meg teljeskörűen, akkor felhívja a tagot, hogy jelenjen meg személyesen a Pénztárban azonosítás céljából vagy nyújtsa be a beazonosításhoz szükséges okiratok hiteles másolatát. A Pénztár az ügyfél-átvilágítás teljeskörű elvégzését követően haladéktalanul teljesíti a kért szolgáltatást.A Pénztár a tagjai közül senkinek a számláját nem zárolta ill. nem is fogja zárolni, mert a beazonosítással összefüggésben ez nem indokolt illetve nem is lehetséges. A számlára érkező befizetések feldolgozása zavartalan. A Pénztár a tagi vagy munkáltatói utalást, a hozamot vagy az állami adókedvezményként a Pénztárhoz a tag részére átutalt összeget a tag számláján haladéktalanul jóváírja és befekteti.A Pénztár honlapjára korábban (2014. 09. 22-én) kitett "Információ a tagi beazonosításról" című tájékoztató változatlanul érvényes.
|
|
|
|
|