Nyitólap Szervezet Ügyfél- szolgálat Gy.I.K. Pénztári információk Dokumentumtár Díjak, költségek Panasz- kezelés Tájékoztatók Bejelentkezés tárhelyre
Gyakran ismételt kérdések
Online ügyintézés kapcsán
Kérheti-e a Honvéd Nyugdíjpénztár tagja, hogy papír levél helyett elektronikus úton (e-mail) küldjük el részére a dokumentumokat, értesítéseket?

Igen, a vonatkozó jogszabály ezt lehetővé teszi. A Pénztár az Alapszabályban leírtak szerint jár el, a kötelezően papír alapú dokumentumok kivételével minden tag részére elektronikus dokumentumot helyez el a tárhelyen. Amennyiben a tag e-mail címet adott meg a pénztár részére úgy a pénztár az elektronikus dokumentum tárhelyen történő elhelyezésről üzenetet küld a megadott e-mail címre. A tag írásban (elektronikus elérhetőségének megadásával) kérheti az elektronikus levelezésre történő átállást.

Biztosít-e elektronikus tárhelyet a Honvéd Nyugdíjpénztár?

Igen. Az elektronikus tárhely egy elektronikus úton elérhető dokumentum tároló rendszer. Itt a pénztártag részére a pénztári tagságával kapcsolatos dokumentumokat (PDF fájlokat) teszünk elérhetővé. Ilyen dokumentum pl. évente az adóigazolás és a számlaértesítő. Ez a dokumentum tároló rendszer bárhonnan, bármikor, különféle eszközökkel (okos telefon, tablet, asztali számítógép, laptop stb.) is elérhető, illetve megszűnik annak a kockázata, hogy az általunk elektronikusan küldött dokumentum (e-mail) nem jut el a címzetthez. A pénztártag a dokumentumokat egy azonosítási eljárás után láthatja. A sikeres azonosítás feltétele az egyedi felhasználói azonosító valamint a jelszó ismerete és begépelése. Erre a címre küldünk értesítést, ha a tárhelyre anyagot tettünk. A sikeres azonosítás után a pénztártag a részére elhelyezett állományokat korlátozás nélkül elérheti (letöltés, olvasás, továbbküldés, nyomtatás), de nem módosíthatja és nem törölheti.

Lehet a Honvéd Nyugdíjpénztárnál online (elektronikus alapú levelezéssel) ügyet intézni?

Igen, bizonyos feltételekkel.

Fogad a Honvéd Nyugdíjpénztár elektronikus iratot?

Igen, pénztárunk elektronikusan is fogad iratokat. Ekkor a digitalizált (pl. szkennelt vagy fényképezett) okmányt/dokumentumot a jogszabályban meghatározott elektronikus aláírással / tanúsítvánnyal (pl. AVDH-s digitális aláírás) kell ellátnia. Amennyiben élni kíván a lehetőséggel, a megküldendő okmányait/dokumentumait az e-irat@hnyp.hu e-mail címünkre küldje meg.

Mi az az elektronikus aláírás?

Az elektronikus aláírás egy új lehetőség, amellyel a hagyományos papíron tett aláírást tudjuk helyettesíteni az informatika világában. Az elektronikus aláírás - papír és toll nélkül - hitelesíti a dokumentum tartalmát és az aláíró személyét. Ez nagyon hasznos, mert könnyen létrehozható és ellenőrizhető, nem hamisítható és nem tagadható le, valamint ezáltal biztosított az elektronikus keltezés is. Az elektronikus aláírással ellátott dokumentum az eredetiben aláírttal egyenértékűnek számít. Az elektronikus aláírással szembeni követelményeket jogszabály határozza meg.

Melyik elektronikus file formátum a legjobb az elektronikus aláíráshoz?

A .pdf formátum, mert kezdetektől erre a célra (is) fejlesztették. A legjobb és legegyszerűbb a tagnak és a Pénztárnak is, kérjük lehetőség szerint ezt használja. Honlapunkon keresztül itt biztosítunk egy ingyenes online lehetőséget (https://www.adobe.com/hu/acrobat/online/jpg-to-pdf.html), ahol a kép állományokat (.jpg .png .bmp .tif) feltöltés után .pdf állománnyá konvertálhatja és letöltheti. Egy .pdf dokumentum esetén lényegesen egyszerűbb a hitelesítési eljárás, mert ha kép formátumú dokumentumot használna, akkor a hitelesítési eljáráskor azt egy ingyenes un. e-szignóval nyitható mappába csomagolja a rendszer, és bonyolultabb a kezelése. Pénztárunk a .pdf-es megoldást javasolja.

Mire használható az AVDH hitelesítés (aláírás) a Honvéd Nyugdíjpénztárnál?

Az AVDH ingyenesen használható és az így hitelesített dokumentum teljes bizonyító erejű magánokiratnak minősül, tehát aláírás és „tanúzás” nélkül is érvényes. A Honvéd Nyugdíjpénztárnál az érvényes AVDH elektronikus aláírással ellátott dokumentum minden ügyintézéshez használható, kivéve a Pénzmosás elleni törvény által előírt személyes találkozást is megkövetelő ügyfél azonosítás (átvilágítás) folyamatát.

Mi az az AVDH hitelesítés (aláírás)?

Az AVDH ingyenesen használható és az így hitelesített dokumentum teljes bizonyító erejű magánokiratnak minősül. Az AVDH, azaz Azonosításra Visszavezetett Dokumentum Hitelesítés szolgáltatás ingyenes elektronikus dokumentum hitelesítési (aláírási) lehetőség, amelyet pénztártagjaink is igénybe vehetnek. A tagok megfelelő szintű azonosítás és hitelesítés után távolról - akár mobil eszközeikről - is igényelhetnek (végezhetnek) elektronikus dokumentum hitelesítést (aláírást) az Ügyfélkapun keresztül. Az AVDH a felhasználó azonosítása és hitelesítése után létrehozza az elektronikus hitelesítést (aláírást) a kiválasztott dokumentumon, majd az így létrehozott aláírást kiegészíti további adatokkal (pl. időbélyeg) is. A hitelesen aláírt dokumentum jobb felső sarkában egy pecsét és „AVDH Bélyegző” felirat jelenik meg.

Hogyan lehet az AVDH hitelesítést (aláírást) használni?

A kinyomtatott, kézírással kitöltött és aláírt nyomtatvány digitalizáló beolvasás (pl. szkennelés vagy lefényképezés) után .pdf vagy .jpg elektronikus formában áll rendelkezésre. A szerkeszthető .rtf vagy .doc vagy .docx dokumentum számítógépes billentyűzettel történő kitöltés és átalakításos lementés után .pdf formában áll rendelkezésre.  Ezután kell az AVDH szolgáltatás segítségével ezt a .pdf vagy .jpg állományt online az Ügyfélkapu igénybe vételével hitelesíteni. (Pénztárunk a .pdf-es megoldást javasolja.)

Az így hitelesített dokumentumot (.pdf vagy .jpg) kell online (e-mail) beküldeni a Honvéd Nyugdíjpénztárhoz az e-irat@hnyp.hu címre. / /  Egy dokumentum AVDH hitelesítését például itt kezdeményezheti: https://magyarorszag.hu/szuf_fooldal#ugyleiras,d04b7961-0f08-46f1-8f0b-bcd8133562be Azért célszerű más helyek helyett ezt használni, mert ennek használatával a hitelesítés (aláírás) több személyes adatot is tartalmaz.

Nem kapott választ kérdésére?

Írjon nekünk! levelet vagy hívjon bennünket telefonon.

portfolió árfolyam
Tagi információ
keresés
Kérdésére megtalálhatja a választ a Gyakran Ismétlődő Kérdések (GY.I.K.) rovatunkban, vagy kereshet bámely kifejezésre az alábbi keresőmező használatával.
2021. október 27..
kiemelt munkáltatói partnerek
kiemelt partnerek
felügyeleti szerveink
letétkezelőnk
portfoliókezelőink

mnb.png
nav.png

raiffeisen.png

hold.png
equilor_logo.png
hnyp.png

szabályzatok, dokumentumok, nyomtatványok